reklama

Vojna medzi zákazníkom a čašníkom

Keď Vás čašník obslúži za hodinu, zákazník zabudne zaplatiť (úmyselne alebo neúmyselne), alebo máte zlý deň, či už ste čašníkom, alebo zákazníkom. Skutočné, niekedy šokujúce, príhody čašníkov a zákazníkov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu
(zdroj: Zdroj: Tumblr)

Ako začína Vaše ráno? Vstanete, idete na WC, umyjete si zuby, oblečiete sa a dáte si raňajky s kávou, alebo čajom. Málokto má v dnešnej dobe čas, aby si doma urobil raňajky a teplý nápoj, radšej si ide sadnúť na kávu do kaviarne, alebo si jednoducho kúpi kávu so sebou. To som začala len tým, ako začínate deň a už sme pri kaviarňach, kde Vám niekto tú kávu urobí. To nehovorím o obede, o káve s kamarátmi, o večernom drinku, o červenom striku v piatok večer, o tých úžasných cestovinách ktoré si dávate aspoň raz za týždeň, alebo diskotéke. Nie vždy však máte náladu a nie vždy ju má aj obsluha. No povedzte úprimne, zamysleli ste sa niekedy nad tým, že aj tá obsluha môže mať zlý deň a preto to dnes nebolo stopercentné?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kamarát, hovorme mu Jano, pracoval v kaviarni, kde sme celá partia chodievali večer na kávu, alebo drink a samozrejme sme tam chodili aj kvôli nemu. Jedného dňa tam však začala pracovať aj moja veľmi dobrá kamarátka a vďaka nej sme sa začali dozvedať nepríjemné informácie o Janovi, ktoré sme si potom začali všímať aj my. Uvediem Vám zopár príkladov. Jedného dňa som si dala zelený čaj v plastovej flaši, no keď som s ním zatrepala, bolo evidentné, že sa zo spodku odlepila pleseň. Samozrejme, som to okamžite povedala Janovi a on mi na to len sucho skonštatoval, že to tak má byť. Trochu ma to zarazilo, že môj dobrý kamarát bol zrazu proti mne a ešte mi aj klamal. Nechala som to teda tak, nechcela som aby nás rozdelil jeden zelený čaj. O týždeň nato sme do nemenovanej kaviarne išli asi štyria a kamarát si objednal miešaný drink. Keď mu ho Jano doniesol, nemal žiadnu farbu a bolo tam neskutočne veľa ľadu. Keďže sme sedeli vonku na terase, išla som za ním dnu k baru a spýtala sa ho, čo to má znamenať. Tam som však videla niečo, čo som nemala. Polovicu drinku si totiž Jano nalial sebe do pohára a kamarátovi dal druhú polovicu a vyplnil pohár ľadom. Neverila som vlastným očiam. To však stále nie je všetko. Keď robila moja kamarátka a Jano bol doma, všetko prebiehalo v poriadku. Zostala som s ňou až do záverečnej, počkala som kým uprace, zavrela kaviareň a spolu sme išli domov. Jano mal v ten deň voľno. Na druhý deň ráno išla kamarátka otvoriť kaviareň. To čo však videla, nečakala. Jano na gauči pod obraz boží s dvomi dievčatami, na zemi zvratky a samozrejme zopár fliaš alkoholu nikde. Na moje, a asi aj všetkých počudovanie Jano nedostal výpoveď. Len si všetko po sebe upratal a zaplatil čo minul.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto bol jeden z negatívnych pohľadov na čašníkov, ktoré asi nikto nevidí. Vybrala som tieto tri (podľa mňa najhoršie). Samozrejme bolo toho viac, ako napríklad podávanie kofoly s prstom v pohári, keďže tam nechodilo veľa ľudí, keď bol sám tak mu priateľka chodila umývať riad, keď mu prišli zákazníci, museli počkať kým odpísal na Facebooku, atď. A po tomto všetkom sa stále čudoval, prečo nemá tringelty a hovoril o sebe že je najlepším čašníkom v Európe. :)

Samozrejme, nie vždy je ten zlý čašník. Aj zákazníci sa veľa krát správajú tak, ako by sa nemali. Čašníčka Hana z Nitry zažila už veľa prípadov, keď zákazník bol hrubý a agresívny. "Raz prišiel jeden muž, bolo evidentné že má vypité. Objednal si pivo. Z vlastných skúseností viem, že ožrani často krát zabudnú zaplatiť, tak som mu hneď priniesla účet. Platil 1 €. Povedal mi, že mi dá 85 centov a hodil mi ich na zem. Ja som však len stála a povedala som mu, že to stojí 1 €. Začal na mňa kričať, že viac to pivo určite nestojí, že ho chcem ožobračiť a použil aj vulgárne slová na moju osobu. Pohrozila som mu, že ak mi nezaplatí to 1 €, zavolám políciu. Vtom chytil pohár s pivom, v kľude si odpil a hodil ho, našťastie, vedľa mňa. Zavolala som políciu a viem len to, že ho zobrali so sebou. To 1 € som musela dať zo svojho. Myslím si, že som sa zachovala rozumne."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karol z Banskej Bystrice má tiež negatívnu skúsenosť so zákazníkmi, presnejšie so zákazníčkami: "Robím čašníka už dosť dlho a samozrejme sa niekedy nájde pár negatívnych vecí. Na dve zákazníčky však nikdy nezabudnem. Chodievali pravidelne na kávu a nikdy s nimi nebol problém. Raz prišli ako vždy na kávu a chceli aby som im priniesol cheesecake, jeden na dvoch tanieroch. Slušne som im povedal, že keď chcú jeden kus, tak im prinesiem dve vidličky. V tom spustili svoj monológ o tom, či som hluchý, že som neschopný, s tringeltom sa môžem rozlúčiť a okamžite chcú číslo na majiteľa. Ochotne som im priniesol vizitku s číslom na majiteľa a povedal im, nech kľudne zavolajú, pretože ja som chybu neurobil. To ich naštvalo ešte viac. Zavolali majiteľovi. Neviem čo im povedal, ale hneď zaplatili a odišli. Odvtedy sa už neukázali."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie každý je však slušný a zdvorilý, taká Jana z Levíc si ľudovo povedané "nedá kydať na hlavu": "Raz som išla na večeru s priateľom do našej obľúbenej reštaurácie. Príjemné prostredie, úžasne varia, ale tentokrát tam bola nová čašníčka. Prišli sme tam zhruba o siedmej hodine. Kým nám priniesla menu, prešlo zhruba 10 minút. To som ešte prehltla, aj keď tam nebolo veľa ľudí. Objednali sme si. Na nápoje sme čakali ďalších 10 minút. Kým nám priniesla jedlo, objednali sme si ďalšie nápoje, na ktoré samozrejme zabudla. Po 15 minútach som jej to musela ísť pripomenúť k baru. Keď nám ich doniesla (celkom rýchlo), za pár minút sme dojedli. Po čase sme dopili aj nápoje. Na stole zostali prázdne taniere, poháre a čašníčka nikde. Po pol hodine prišla s neskutočne znechuteným hlasom a spýtala sa, či si ešte niečo dáme. Povedala som jej, že ma už prešla chuť na všetko, tak sme si vypýtali účet. Okrem normálnych peňazí sme jej dali aj všetky 1, 2 a 5 centovky čo sme mali. Nech si ráta keď už obsluhovať sa jej nechce."

Táto vojna medzi zákazníkmi a čašníkmi panuje na celom svete. Hovoriť o nej by vedela aj Karin z Dubnice nad Váhom, ktorá pracovala vo Švajčiarsku ako čašníčka:"Okrem toho že som nevedela švajčiarsky, ale len nemecky, tak mi robili zle, smiali sa zo mňa a pokrikovali po mne že som handra. Môj úžasný šéf sa smial spolu s nimi. Jedného dňa som omylom vyliala pivo, nie však na zákazníkov. Urobili cirkus a odišli bez zaplatenia. Podľa mňa to bola len zámienka aby nemuseli platiť. A o obťažovaní žien ani nehovorím, hlavne keď prídu opilci v noci."

Aby však nebol tento článok taký negatívny, Matej z Bratislavy pracoval v Amerike ako čašník a na moju otázku, či má nejaké negatívne skúsenosti, mi len povedal:" Nemám. Tam sú všetci milí."

Monika Svitačová

Monika Svitačová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka masmediálnej komunikácie, ktorá chce písať o spoločenských problémoch a živote ako takom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu